Customize

Scientology in België/Nederland?

Discussion in 'Nederland' started by AnonSparc, Aug 22, 2011.

?

Zou je, indien mogelijk, naar een raid in Nl/Be komen?

Ja 10 vote(s) 90.9%
Nee 1 vote(s) 9.1%
  1. AnonSparc Member

Hey,

Ik woon in België en loop me al een tijdje af te vragen hoe actief CoS precies is in Be/Nl? Er zijn al raids geweest in Amsterdam en Brussel heb ik gezien, maar die zijn alweer eventjes geleden.
    Heeft het nog zin om een raid in de lage landen te plannen? En zo ja, hoeveel Anon's zouden er komen opdagen, m.a.w. hoe geëngageerd zijn de nederlands sprekende members hier?:)

Bedankt voor de hulp

Vriendelijke groeten,
    Sparc
  2. Dragononymous Member

Anti Scilon protesten zijn inderdaad ook hier al een tijdje geleden. Werd wat agressief op een bepaald moment.
    Hoeveel mensen er zullen komen opdagen, geen idee.
    De laatste tijd is het hier op het Nederlandstalige forum een soort van achtbaan aan activiteit.
    De ene keer zijn er opeens redelijk wat mensen op het forum, en dan opeens is het weer zowat dood (zoals nu ongeveer).

Bloempje is trouwens ook Vlaams zover ik weet, dus misschien dat jullie elkaar kunnen helpen met dingen?
  3. AnonSparc Member

Ik heb inderdaad gemerkt dat het de laatste tijd wel wat minder is op vlak van activiteit op dit forum, daarmee dat ik het eens vroeg.
    CoS is trouwens niet het enige wat me bezighoud, de hele politieke situatie in België is volgens mij volledig uit de hand gelopen. De enigste reden waarom er niet meer stemmen opgaan tegen de regering is omdat Belgen zowat het meest luie volk ooit zijn. Zolang hun eigen kleine wereldje niet direct bedreigd houden ze hun het liefst zo dicht mogelijk bij de oppervlakte. Ik ben er zeker van dat moest deze situatie zich hebben voorgedaan in veel andere landen, er nu al veel grotere protesten zouden zijn (voor zover er zelfs zijn in België..).
    Op dit moment zitten we nu al 436!! dagen zonder regering, wat voor een land die zichzelf democratisch noemt toch wel belachelijk veel is.

Ik wil niets liever dan mensen met hun neus op deze feiten duwen, al moet ik daarvoor s'nachts flyers gaan ronddelen, zolang ze maar eens wakker schieten en beseffen welke hallucinante situatie het eigenlijk is. Ook een eventueel vreedzaam protest behoort tot de mogelijkheden, ik ben ervan overtuigd dat er nog meer mensen zich zo voelen en moest je een goed onderbouwde, georganiseerde actie opzetten en mensen hiervan bewust maken via sociale netwerken, er ook effectief mensen zouden opdagen (al dan niet members van Anon). Het probleem is dat ik op dit vlak geen ervaring heb, daarmee dat ik het fantastisch zou vinden moest er me hier iemand wat kunnen helpen.
    Ook zou ik graag een bericht gelijkaardig als dit op de engelse fora zetten zodat meer mensen dit zien, al weet ik niet goed waar dit te plaaten (het merendeel van deze site houdt zich toch wel bezig met CoS), suggesties?

Vriendelijke groeten,
    Sparc

Ps: Volg zelf hoelang we al zonder regering zitten op http://volkzktregering.be/
  4. Dragononymous Member

5. AnonSparc Member

Bedankt, ik zal daar vanavond ook een post maken. En welke acties zou je dan wel aanbevelen?
  6. Dragononymous Member

Acties waar humor achter zit, zoals het grote feest toen het 'record' werd verbroken, dat soort dingen.
    Hoeft het niet gelijk zo groot te zijn, maar het idee erachter in je opnemen, proberen op ludieke wijze mensen het toch duidelijk te maken.
  7. AnonSparc Member

Dat zijn inderdaad de beste, maar hier word ik dan wel weer geconfronteerd met het feit dat ik behoorlijk onervaren ben op het vlak van zo'n dingen organiseren enzo.
  8. Dragononymous Member

Zijn makkelijker te organiseren dan je denkt.
  9. AnonSparc Member

10. Dragononymous Member

11. SeenTheLight Member

• Like Like x 2
  12. organa Member

ik ben ook van belgie,politiek actief,en zie een raid wel zitten
  13. Dragononymous Member

Als je echt een beetje actief wilt raiden, dan zou ik contact zoeken met het franse deel van belgie (te vinden in het franstalige forum)
    Ik weet dat het nogal verspreid ligt zo, maar de admins vinden het op het moment niet belangrijk om een speciaal België subforum aan te maken.

http://forums.whyweprotest.net/threads/feb-10-2012-anonymous-vs-scientology-rally-brussels.95826/
    ^
    is misschien een (redelijk) snelle mogelijkheid om wat mensen te ontmoeten en ervaring op te doen.
  14. Economytwo Member

goedenavond, ben een beetje nieuw in jullie wereld en niet geheel bekend met de thermolgie, echter verbaas me op alle sites die ik vind over de creativiteit van protesteren. Volgens mijn bescheiden mening zijn de meeste acties, etc. old fashion/old school. Er zijn veel slimmere manieren om statements te maken die het publiek wakker kan schudden. Alles legaal, maar volgens mij nog nooit gedaan. Denk meer aan het gebruiken van het systeem tegen haarzelf, de zwakheden versterken. verplaats je in de gedachtegang van het systeem, en je zult verbaasd staan wat er mogelijk is.
  15. Dragononymous Member

Het systeem kan zelf ook nadenken. Wees je daarvan bewust voordat je dingen gaat doordenken.
    Ja, er zijn zwakheden in elk denkbaar systeem.
    De vraag is alleen welk systeem je repareert en welke je breekt.
    Je kan zelfs systemen repareren door andere te breken.

Wees dus bewust van de acties die ontstaan door toedoen van persoonlijke acties.
    Niet elk systeem, en ook niet ieder persoon, denkt namelijk hetzelfde :)

Share This Page

Customize Theme Colors

Close

Choose a color via Color picker or click the predefined style names!

Primary Color :

Secondary Color :
Predefined Skins