Customize

Scientologene lurer danske fotballstjerner med falskt "Right to Play"

Discussion in 'Prosjekt Chanology' started by Vir, Aug 1, 2009.

1. Vir Member

Scientologene lurer danske fotballstjerner med falskt "Right to Play"

Kan vi få en sitat-sak i norsk presse på dette? Kanskje svensk også?

- 2008: Scientologikirken holder "Right to Play Cup" i Danmark. Lenke i Scientology Today: 28 Jul 2008 — The Right to Play — Not-So-Serious Business. (Ta kopi av artikkelen i tilfelle de sletter den.) Blant deltakerne er "Stjerneholdet" - et lag med danske fotballstjerner.

- Scientologikirken påstår i artikkelen at det er deres Youth for Human Rights International som har funnet på navnet "Right to Play".

- "Right to Play"-navnet tilhører egentlig det som tidligere het "Olympic Aid", startet av Johan Olav Koss. Det ekte Right to Play er en legitim organisasjon som fremmer lek, idrett, helse, og sosialt arbeid blant fattige.

- 2009: Det internasjonale kontoret til det ekte "Right to Play", som holder til i Canada, svarer på spørsmål fra meg at "Right To Play has no affiliation with the organization or its event."

- 28. juni 2009: Scientologenes turnering avholdes igjen i Danmark. Det er ingen referanse til "Right to Play" i innbydelsen, men jeg har ikke funnet nyhetsartikler om det som endelig slår fast at de har sluttet å misbruke "Right to Play".

- 9. juli 2009: Ekstra Bladet i Danmark forteller at Stjerneholdet ble lurt til å bli med på turneringen. De ble ikke fortalt at Scientologikirken stod bak. "Der var ingen, der havde fortalt os, at det er Scientology , der står bag arrangementet. Havde jeg vidst det, var jeg ikke stillet op. Jeg gik bestemt ud fra, at det udelukkende handlede om at hjælpe nogle børn i Afrika, siger Kenneth Kastrup til Ekstra Bladet." Fodboldlegender snydt af Scientology

- Scientologikirken har en lang rekke organisasjoner med navn som skal ligne på ekte organisasjoner.
    -- Hank von Helvete og Glam sitt CoS/CCHR-prosjekt Rock for Rights, som prøver å ligne på Amnesty International sitt prosjekt Rock for Rights.
    -- Riksorganisationen för ett Drogfritt Sverige (grunnlagt 1992, CoS), som prøver å ligne på Riksförbundet Narkotikafritt Samhälle (RNS) (grunnlagt 1969, ikke-CoS)
    -- Narconon (grunnlagt 1966, CoS) som skal ligne på Narcotics Anonymous (grunnlagt 1953, basert på Alcoholics Anonymous grunnlagt 1935)
    -- Citizens Commission on Human Rights: CoS-drevet organisasjon som ikke jobber med menneskerettigheter, men kun vil utrydde all psykiatri, psykologi og mental helse generelt.
    -- Youth for Human Rights: CoS-drevet organisasjon som later som at L. Ron Hubbard var for menneskerettigheter.
    -- og så videre, og så videre

Norsk presse kan kanskje spørre Koss hva han synes? Selv uten det synes jeg dette er nok til en sitat-sak.

norsk ning-tråd: http://anonnorway.ning.com/group/ressurser/forum/topics/scientologenes-falske-right-to

Share This Page

Customize Theme Colors

Close

Choose a color via Color picker or click the predefined style names!

Primary Color :

Secondary Color :
Predefined Skins