Customize

Planering - Raids i Malmö

Discussion in 'Prosjekt Chanology' started by Hombre, Aug 7, 2009.

1. Hombre Moderator Skandinaviska

Planering - Raids i Malmö

Eftersom det finns ett antal anons i malmö så tänkte jag att jag sätter upp den här tråden som permanent planeringstråd i den Skandinaviska sektionen.

Anledningen till detta är att eftersom de flesta anons i malmö är osäkra eller inte lyckas hitta varandra. Så det här blir typ en komma-igångtråd eller nåt :p

Så vad exakt ska man skriva här? För att komma igång är det bra att veta vilka anons som är tillgängliga och var man kan mötas.

Till exempel:

Anon1: Jag bor nära centrum i Malmö, kan mötas upp vid XXX. Har helgerna öppna för det mesta.
    Anon2: Bor lite utanför Malmö, kan ta mig in med buss. Kan skriva ut flygblad och har kamera.

Sedan får man bara se till att komma överens om tid och plats, i denna tråd eller via PM :)
    Det behövs oftast bara 2-3 personer för att dela ut lite flygblad, och kommer det Scilons är det ju bara en bonus. Ha alltid kamera.

Ta lite video och lägg upp på youtube. Det kan leda till att fler anons hittar hit och vill vara med. Det svåra är att börja få igång något, och det måste ju nödvändigtvis inte vara regelbundna sammankomster. Bara nåt händer så har vi kommit en bra bit på vägen IMO.
  2. Anonymous Member

Re: Planering - Raids i Malmö

Tjena! Jag bor i Lund och kan med andra ord ta mig in med tåg på ca 20 minuter. Skulle dessutom kunna plocka med några polare som jag vet är starkt emot scientologin.

Tid och plats bör nog inte diskuteras förrän det är fler tillgängliga anons som visat sig.

För övrigt kan jag med största sannorlikhet få tag på en megafon om det skulle behövas : )
  3. MongoLloyd Member

Schysst. Men måste man inte lära sig ungerska eller något för att få det att funka? :)
    Vore mitt tips iallafall.. skyltar på engelska, för jag tror knappt någon av deras personal är svenskar.
    (Om de nu verkligen har 200 pers som de hävdar skulle det typ vara alla svenska scientologer tillsammans.)
  4. Anonymous Member

Nja, jag tror de som jobbar där kan svenska. När de köpte lokalen anställde de ju 100 svenska invånare (eller har jag fel?). Jag tror att det duger med svenska skyltar.

Dessutom är det väl framförallt folket vi vill ut till. Jag tror att scientologerna skiter i vad som står på våra skyltar när de inser att vi är anons.

EDIT: För övrigt har det svenska antalet scientologer tyvärr växt en bra bit över 200. De är väl uppe i 5-6000 nu eller något sådant om jag inte misstar mig helt.
  5. MongoLloyd Member

Nja, de hävdade 100 (eller 200) anställda, men ingen icke-scientolog skulle jobba för deras löner (och skulle väl inte vara välkommen i vilket fall som..) och det finns inte svenska scientologer som räcker till. Mycket mer sannolikt är det utländska 'Sea Org' medlemmar från andra Europeiska länder (typ ungern) som kommenderats dit.

Jo IOFS.

Jag tror nog du misstar dig helt. De hävdar inte ens 6000 själva (och deras egna siffror är som bekant "rejn hittepau"). De hävdar å sin sida 3500, vilket de gjort sedan de ansökte om att bli religöst trossamfund. Har för mig att man måste vara, eller att Scientologerna åtminstone trodde att man måste vara 3000 medlemmar för att kunna bli det. På topp var de på åttiotalet då de hävdade tiotusen, men enl folk som var med då var det då typ ett par tusen.

Har gjort en egen sammanräkning som bygger på alla namn från deras hemsidor, alla offentliga 'completions' från senaste åren, och en del andra källor. Kom bara upp i cirka 100 namn, vilket torde vara åtminstone alla riktigt aktiva. Räkna med att jag missat en aktiv för varje jag fått med (vilket jag tycker är rimligt med tanke på att det var väldigt många namn som dök upp upprepade gånger, dvs den verkade ganska heltäckande) och man kommer då upp i cirka 200. Vir som gjorde en liknande sammanräkning i Norge kom fram till ett 40-tal namn, vilket också verkar rimligt i sammanhanget.

Till lokalradio i Skåne hävdade Malmö-orgen 50-60 medlemmar för några år sedan, vilket lät ovanligt trovärdigt för att vara dom. Enligt Sydsvenskans reportage nyligen så hade de bara omkring 20(!) medlemmar på sin årsstämma. Sydsvenskan avslöjade också att de inte klarade sina hyror och annat. Samma sak har jag bekräftat i Stockholm. De erkände mer eller mindre rätt ut för Sydsvenskan att de inte kommer ens klara de löpande kostnaderna för den där 50-miljonerskåken om inte de värvar kraftigt. Det är den offensiven vi måste sätta stopp för.

Det är tacksamt att vara anon i Skåne så man får se det gå åt helvete för dom 'live'. För om inte den utländska organisationen forsätter kasta bort pengar på dom så kan vi börja slå vad om hur många månader det tar tills Orgen blir föremål för exekutiv auktion.
  6. Hombre Moderator Skandinaviska

Banankaka: Jag skulle ta med mig en eller två pers till malmö och dela ut lite flygblad någon dag. Det kommer bli mycket lättare att hitta fler anons i malmö om de ser att någon redan är ute på slagfältet (så att säga).

Jag tror också att det är en bra idé att ha svenska skyltar som riktar sig mot almänheten ist. för scilonsen. Men vi har fått rapporter från andra anons att de flesta scilons är östeuropeér som talar engelska, inte svenska. Vetefan hur de förväntar sig att få en hög rekrytering med engelskspråkig personal.

När vi är i Stockholm och kör med 2 eller 3 pers har vi en skylt och de(n) andra med flugblad. Filma lite granna och lägg upp på youtube (som sagt). Även biblioteksräder (gömma YFTC på bibliotek) är en bra start.

Hoppas ni lyckas dra ihop nåt, och tack för att ni försöker :)
  7. Vir Member

For ordens skyld, så var det ikke jeg som laget navnelisten over norske scientologer, men ca. 40 pers høres riktig ut.
  8. Anonymous Member

Såg idag en annons i Skånska Dagbladet idag som jag lade märke till lite extra. Gissa vad den handlade om...

Varför tar jag upp detta? För att jag funderar på att sticka dit. Jag har dock en fråga. Jag antar att det inte är lagligt att komma dit med en megafon och predika om scientologins nackdelar bara sådär? Man måste väl ha ett tillstånd för det? Oavsett hur det blir så ska jag dit och dela ut lite flyers och snacka med de som är där. Självklart ska jag försöka dra med en polare eller två.
    Men jag vill veta, är det ok att bara ställa sig på en bänk och snacka i megafon eller måste man ha tillstånd?
    Hur får man då tillstånd?

Sedan en sak till, någon i krokarna som vill med? Desto fler desto bättre inte sant? Hör av isåfall av er.
  9. Vir Member

10. Anonymous Member

Tack så mycket, ska ta och läsa på mig ordentligt nu :D
  11. Hombre Moderator Skandinaviska

För megafon måste du ha tillstånd. Det är dock tillåtet att dela ut flygblad etc utan tillstånd. Det kanske är lagligt att skriva med kritsten, men det måste du ringa kommunen och fråga, det är olika i varje kommun.

Mask är lagligt i sverige sålänge det inte uppstår våldsamma eller illegala situationer (vilket är osannorlikt).

Det kommer antagligen inte så många dit (Scientology = Fail) men det är självklart ett guldläge att enturbulera och utbilda de som kommer dit. Skylt rekommenderas :)

Kom också ihåg att ta med OT3 (det är alltid bra att ha).
  12. KUTHULHU Member

Lycka till i morgon herr "banankaka" och hoppas att allt går bra - låt dig inte provoceras till någonting dumt av de onda scientologerna - kom ihåg att fakta och humor för dem är som vitlök och solen är för en stackars vampyr.

Ta massor med kort och berätta här om hur det gick.
  13. Anonymous Member

Tyvärr blev det av en del personliga anledningar aldrig av.. Ska vid nästa tillfälle dock se till att göra så gott jag kan för att kompesera för att det uteblev i lördags.
  14. KUTHULHU Member

OK - det blev ingen "banankaka" till oss denna söndag som vi hunnit bli så sugna att vräka i oss - men kanske får vi oss alla en bit av detta någon gång i framtiden.

Det går att göra saker själv men man ska nog tänka sig för och vara lite försiktigt - och för att en demonstration ska fungera ska man nog vara minst tre.

Du behöver inte känna dig tvingad att göra någonting - för att "kompensera" som du skriver - men det är kul och rätt att "enturbulera" onda sekten lite.
  15. Skwee Member

Borde inte den här tråden egentligen vara en sticky i IRL Activism - Planning?
  16. Hombre Moderator Skandinaviska

^ Här bestämmer jag! U.U
  17. ninmah Member

Hej!
    Någon från Malmö som ska till Kph på lördag?
    Jag hoppas lite på att vi kan starta en kampanj här hemma i efterspelet av Kph...
    Själv är jag en ensamräv som då och då kör stickers-raider och flyers (a la CoS på cyklar) i Malmö. Men jag känner ett ömmande behov av att organisera mig med andra IRL.
    CoS är apa-starkt i Malmö. Staden är deras starkaste fäste. Deras medlemsantal ökar för varje vecka. Deras propaganda får ohindrat florera.
    Jag bor i centrala Malmö och har tillgång till samlingslokal om det behovet uppstår.
    Intresse?
  18. Lymesloop Member

Jag är definitivt intresserad av att joina andra IRL i Malmö :) Bor ganska nära så att ta sig in är inga problem för mig. Är dock ganska tungt involverad i skolarbete och i mitt band men om det planeras en raid ska jag göra mitt bästa till att komma!
  19. Hombre Moderator Skandinaviska

mkt tveksamt, eller har du dox? :p
  20. Killer drugs Member

Bor utan för malmö, ett anatal kilometer, på landet. Fint med möjligheter för att testa på olika saker. Kan ta mig till stan med buss, bil eller moped. Är pigg på meet-ups när somhelst. Har inte så jävla mycket annat att göra ändå. Kontakt på mail eller dyligt.
  21. Anononswegig Member

Jag bor vid Sofielund. Jag är en ny medlem
  22. Anononswegig Member

Är det något på gång. ska vi hitta på något eller så.
  23. Anononswegig Member

Jag skulle Kunna sätta upp några affischer på skolan och dela ut flygblad i klassen. Är det en bra ide?
  24. Anononswegig Member

inte flygblad
  25. salander Member

flygblad är nog inte en så bra idé om du lämnar över dom personligen, om inte annat kan du ju lägga på ett bord eller så, så att ingen kan koppla dej till flygbladen.
  26. Anononswegig Member

kan vi inte hitta på något? Dela ut flygblad på stan eller något?
  27. salander Member

menar du just i malmö eller rent generellt över hela landet? jag har själv haft planer på att gå till biblioteket och lämna "youfoundthecard" lappar i böcker.
  28. Anononswegig Member

Nej i malmö
  29. Anononswegig Member

en av mina kompisar sa att det var en demonstration där anonymous var med i nyss. är det sant. I så fall måste vi skriva mer på denna sidan. nästan ingen skriver här längre. var skriver ni någonstans. svara gärna så fort som möjligt.
  30. Jilixi Member

Bor 1 timme (tåg) ifrån Malmö, har möjlighet att skriva ut stora mängder flyers om så behövs.
  31. Ett datum och plats, så har ni En till i teamet! =)
  32. MrYestion Member

Jag är på!
  33. Anononswegig Member

34. Anononswegig Member

vi skulle kunna gå ut och protestera mot ACTA

föreslå gärna ett datum
  35. Anononswegig Member

är det en bra idé
  36. Anononswegig Member

jag kan den 31 mars alltså nästa lördag
  37. Anononswegig Member

svara gärna så jag vet om någon hakar på :)
  38. Anononswegig Member

är det någon här runt malmö som vill dela ut flygblad om den elektroniska övervakningen:Den första maj kommer det en ny lag som gör att alla samtal via mobil lagras 6 månader. Alla mail kommer sparas. Alla kontokorts/kreditkortsköp lagras. Elektronisk övervakning!
    Den elektroniska övervakningen godkändes idag i Sverige.
    Era uppgifter får ges ut till myndigheter utan att ni behöver bli förvarnade! Jag hatar folk som ber om tumme upp... Men snälla, folk måste få se detta! 13 500 måste skriva under petitionen. Stoppa övervakningssamhället!
    jameycurt . com /?p=4490#more

svara gärna snarast om du är intresserad
  39. This year 2023 we are Hoping Sweden can join in with raids being planned for April and May . Nothing has been finalized yet on Dates . Everyone is hoping to just get started back . It is also to comerate Chanology as well and 20 years of Anonymous . Hopefully you can organise and starting planning we all Sweden for this .
    • Dislike Dislike x 1
  40. conchosunwi Member

Xã Yên Nhân dog _ đ & ? 4 m

Share This Page

Customize Theme Colors

Close

Choose a color via Color picker or click the predefined style names!

Primary Color :

Secondary Color :
Predefined Skins