Hei. Jeg er ny på forumet her, og beklager om jeg roter dette til... Jeg lurte bare på om det var noen som var gode til å designe/lage plakater jeg kan henge opp rundt på skoler og i byen som kan få folks oppmerksomhet rettet mot Digitalt Personvern, og kanskje få dratt inn noen ekstra kroner. På forhånd: Takk
Dette er en god idé, synes jeg. Hvis folk her lager plakater og flygeblader om DLD/Digitaltpersonvern, så kan jeg lage en samletråd for dem og stickye den. Kanskje jeg får tid til å lage noe selv også.
Takker for svaret. Ja, jeg tror det er viktig å få litt mer fokus nå. Media gidder ikke ta det opp, så da får vi gjøre det. Selv er jeg virkelig dårlig på design, og hvordan lage slike ting, så alle bidrag er gode bidrag
Jeg kan prøve å gjøre et forsøk. Men ikke forvent noe veldig bra. Noen ønsker om tekst som skal være på den eller?
Det trenger jo ikke være noe superfancy. Kanskje bare noe generell informasjon om hva DLD gjør, og hva Digitalt Personvern vil gjøre for å hindre det. Det er lov med innspill
Er mye man kan si om DLD. Jeg er ingen forfatter. Om noen kunne funnet på noe kort men informerende tekst hadde dette hjulpet. PS: Er ingen designer heller. Men kan jo prøve vertfall. Noen tanker på farger eller?
sloganforslag; 1814, ikke 1984! Personvernsministerstilling nå! Heller et "utrygt" demokrati, enn en "trygt" tyrtanni! "Vårt svar skulle jo være mer åpenhet, og mer demokrati??!"
JessieX: Hva mener du med at "Vårt svar skulle være mer åpenhet og mer demokrati"? DLD ble jo vedtatt før 22. Juli. Forslag til slagord: Rettigheter bør gjelde like mye i den digitale som i den analoge verden. Uavhengig domstolsbehandling av DLD DLD har blitt prøvd før - og underkjent Støtt oss i kampen for Digitalt Personvern
Skal jeg slenge til logoen til Digitaltpersonvern.no? Kanskje en link og donering info og hva som trengs å oppnå av sum med penger?
Vi kan jo bruke eksempelet på at DLD kanskje ikke er det første. hvis vi ikke gjør noe med det blir det lettere for regjeringen å innføre litt til og litt til. Et sted må vi sette ned foten. DLD viser jo bare En statlig mistillit mot egne borgere. At alle er mistenkte. Informasjonen som vil bli lagret kan lett bli misbrukt. Denne bloggen lister mange gode argumenter og anbefales å lese: http://blogg.forteller.net/2010/hvorfor-det-er-sa-viktig-a-stoppe-datalagringsdirektivet/
bytte URLen med foreksempel www.stopacta.info (selv om det ikke er evnet for denne threaden) og så skrive under noe som forreksempel "Vi kjenner SCTA, gjør du?"
Skrev ut 99 kort, som i the 99%(litt symbolikk i hverdagen er alright), gleder meg til å gå på biblioteket på mandag!
Synes det er på tide vi også markerer oss mer i media/internett bilde mot DLD, er viktig spes nå siden det ikke er så lange igjen før DLD innføres i Norsklov, under 1 år nå faktisk, så vi bør ta tak i denne saken igjen. Forslag til hvordan ??
Problemet er delvis at det er mye å sette seg inn i for menigmann. Vi trenger en enkel, rett fram måte å fortelle hva problemet er, uten å greve seg ned i detaljer. Å kombinere dette med en edrulig framsrtilling kan bli vrient.
Får tenke litt på saken, og så prøve meg litt frem, burde ikke være for vanskelig dette da, skulle en tro.
Har laget et forslag nå, men får ikke lastet det opp her :-( Men samtidig vil jeg ha tilbakemeldinger fra dere på denne og få eventuelle forslag til endringer fra dere, hvordan kan vi gjøre dette enkelt ??
Legger ut teksten på det doc. som jeg har laget, kopierer den og legger den ut her, så kan dere gi meg tilbakemeldinger på den, forøvrig er det et anon-bilde nederst ( legger ikke det ut her). Sitat: STOPP DLD - DLD ( Datalagringsdirektivet ) kommer til å lagre alle dine tlfsamtaler. - DLD kommer til å lagre alle dine eposter. - DLD kommer til å lagre alle dine sms`er. - DLD kommer til å lagre alt om hvem du prater med og omgås med på nettet. Vi i Anonymous anser dette som brudd på menneskerettighetene våre, og det er absolutt mange brudd på privatlivetsfred. Nå er det KUN 1 år igjen før DLD blir satt ut i livet, vi har ikke lenge igjen å vise vår motstand. Vi i Anonymous akter ikke å sitte stille og se på at norges befolkning blir betraktet som terorrister, når vi ikke er det. Vi vil heller ikke sitte stille og godta at norges befolkning blir betraktet som pedofile på nettet, når fleste parten ikke er det. Vil dere godta at deres foreldre, barn, besteforeldre, søsken, onkler, tanter, nieser og fettere blir betraktet slik av norske myndigheter ?? Vi i Anonymous vil ikke godta dette!! Nå er det på tide å våkne opp folkens, og la din – og andres stemme høres i motstanden mot dette overvåkningssamfunnet, før vi mister våre rettigheter som frie - og fritt tenkende mennesker! Anonymous SitatSlutt: Prøvde fatte meg i korthet og være presis. Hva synes Dere ??
Bedre nå ??? "Sitat" STOPP DLD - DLD ( Datalagringsdirektivet ) kommer til å lagre alt av trafikkdata, som betyr hvem Du prater med via tlf, via eposter, via sms og hvem vi kommuniserer med på nettet i ulike forumer, msn og skypelogger. Vi i Anonymous anser dette som brudd på menneskerettighetene våre, og det er absolutt mange brudd på privatlivetsfred. Nå er det KUN 1 år igjen før DLD blir satt ut i livet, vi har ikke lenge igjen å vise vår motstand. Vi i Anonymous akter ikke å sitte stille og se på at norges befolkning blir betraktet som terorrister, når vi ikke er det. Vi vil heller ikke sitte stille og godta at norges befolkning blir betraktet som pedofile på nettet, når fleste parten ikke er det. Vil dere godta at deres foreldre, barn, besteforeldre, søsken, onkler, tanter, nieser og fettere blir betraktet slik av norske myndigheter ?? Vi i Anonymous vil ikke godta dette!! Nå er det på tide å våkne opp folkens, og la din – og andres stemme høres i motstanden mot dette overvåkningssamfunnet, før vi mister våre rettigheter som frie - og fritt tenkende mennesker! Anonymous "SitatSlutt"