Customize

[Jan 15, 2011] Freedom of Information Rally (Stockholm)

Discussion in 'Planning' started by Crunchmonkey, Jan 11, 2011.

1. Crunchmonkey Member

Eftersom ingen verkar ha skapat ett demonstrations-event för 15:e Januari i Stockholm och det nu är den 12:e så ska jag göra mitt bästa för att, om än ett litet, se till att det händer. Har dock väldigt lite tid på mina händer så den som vill ta över eller bara hjälpa till att organisera och sprida information får galet gärna höra av sig.

Preliminärt:
    Sergels Torg, Plattan
    13:00 - 18:00

Är ganska säker på att man kan köpa Anonymous-masker på Buttericks, Drottninggatan.
    BE AWARE att det är olagligt att maskera sig under demonstrationer i Sverige. Ett alternativ kan vara att helt enkelt skjuta upp masken i pannan/på huvudet.

Ni gör som ni vill, men jag vill att ni ska vara medvetna om det.

Kommer justera informationen och möjligtvis tid och plats, så håll er uppdaterade. Ser till att ett facebook-event kommer upp så fort som möjligt.

Ni får mer än gärna ordna fram, om än bara till er själva, banderoller, skyltar och kanske t.o.m flyers.

Let's fakkin' do this.
    • Like Like x 1
  2. CozmicMe Member

Har någon skapat en grupp på FB?
    Eller "evenemang" sak?
  3. CozmicMe Member

Har nu skapat ett evenemang, skickar runt det.
  4. Robert Kaplar Member

vad heter eventet om man ska söka på det? Facebook alltså, och skicka runt det :p
  5. Anonymous Member

Bara sök på "Freedom of Information Rally" på Facebook.

En ide att kringgå maskeringsförbjudet vore att ha en klassisk mask på pinne som man håller framför sig.

400mask_silver.jpg
    Fast med en annan mask då. ^^
    Vill man göra det väldigt lätt för sig skriver man ut en bild på V-masken
    Klistrar den på ett hårt papper/kartong, klipper ut och fäster pinnen.
  6. Crunchmonkey Member

Awesome sauce D: Tack för facebook-gruppen~ Jag har tre stycken ~1m x 50cm stora vita plakat i hård kartong som ligger och skräpar i min garderob, tar med dem.

Ahhh, jag har inga pengar så lösningen för masken slår två flugor i en smäll ;x
  7. I will be there. Fixade min mask på mrmask.se (var nån månad sen) men tog några dagar innan jag fick den, så lite sent nu :/ På Buttericks är dem stjärtdyra tyvärr.
  8. japjop Member

Syns kl 13 då.
    Synd på maskeringsförbudet, blir liksom inte riktigt samma effekt. Man får väl hålla den framför ansiktet men i bit ifrån då
  9. Mufflo Member

Hemskt ledsen att jag är upptagen just då, är dock i krokarna så ska försöka få en glimt aver ;) gör er hörda!
  10. Ninna Member

Maskera på. Inga som helst problem.

Den som på allmän plats deltar i en allmän sammankomst enligt ordningslagen, som utgör demonstration eller som annars hålls för överläggning, opinionsyttring eller upplysning i allmän eller enskild angelägenhet, får inte helt eller delvis täcka ansiktet på ett sätt som försvårar identifikation, om det vid sammankomsten uppkommer en störning av den allmänna ordningen eller en omedelbar fara för en sådan störning.

Religion är även undantaget. Woho!
  11. chekko Member

Mitt SL-kort funkar inte på helger, tyvärr.
  12. Thrillseeker Member

fan, jag fick syn på detta nu, jag kommer gärna men vettifan hur jag ska handla innan... mask eller liknande kanske går att ordna men men.... att göra skyltar o sånt? jag har aldrig protesterat.... behöver hjälp...

om det är till nån hjälp så finns det rätt gott om pappskivor som man kan ha som plakat i vårt soprum i huset jag bor i vid solna sjukhus. får jag kontakt med nån och/eller nån kan hjälpa till så skapar jag gärna plakat/tar med o ordnar...

hör av er asap.
  13. Cakie Member

Fråga: Ifall folk vill hänga på men inte har en EFG-mask, wat do?
  14. Thrillseeker Member

tror inte det spelar någon roll för du avslöjar ju inte andras identitet bara för att du inte har nån, dessutom är det ju du som inte bryter mot maskeringslagen då.
    jag tänkte bara ta min skarf o ha som banditer typ, lätt att ta på o av efter vad jag känner för.
  15. Crunchmonkey Member

Haha dude~ ;D "I wuz gunna saev teh w0rld, but I didn't have a bus pass" https://www.flashback.org/t436200p5 lär dig hur man åker gratis på sms-biljetter ;3

Finns det någon i närheten som kan kan hjälpa ? I live a bit too far off för att hinna nu D: Annars om du tar med tillräckligt till dig själv bara så finns Lava precis runt hörnet med material, kartong, pennor, färg. Det är bara det att man måste betala en liten summa för det man förbrukar. Vi försöker hålla det här så lugnt som möjligt eftersom vi inte har fått ett tillstånd ifrån polisen. Det verkade dock inte vara nödvändigt om man inte rör på sig, härjar för mycket i megafon, blir alldeles för stor grupp och inte stör i allmänhet. I can live with that. Skulle polisen komma så pratar jag med dem och gör mitt bästa för att ta ansvaret för det.

... Så gör det absolut ingenting, det finns roliga lösningar:

http://www.operationprotest.com/operation-paperstorm-flyer

Klipp ut, laminera och gör två hål som du stoppar ett snöre igenom. Allt finns två meter bort i Kulturhuset. Annars kan man stå utan också, det är inte hela världen. Det är nog fler som inte har mask än som har.

Jag tog redan befintliga flyers, många ifrån operation paperstorm och kopierade upp. Lava har börjat safta 2 kr per utskrift, så när det kom upp i 240 kr så lade jag av >:E Kommer antagligen gå dit och printa fler under tiden dock.
  16. Crunchmonkey Member

chekko: Kanske borde inskjuta att sms-biljetterna måste göras ordentligt, åker man fast så är det förfalskning ovanpå boten för plankning. Gör man det helt korrekt dock, så kan dem inte bevisa att den är falsk även om de vet att den är det utan att ringa en central och se om en biljett skickats ifrån din telefon, och det är alldeles, alldeles för knöligt för att någon ska orka göra.
  17. Vaken.se Member

Hey! Tack för idag, det var grymt! :) Vi ses snart igen.
  18. Xf1gh10er Member

anonymous - sverige.

anonymous.cyberforce.se
    Just nu söker moderatorer och lokala administratörer.
    Kan nås via gmail.
    droid.xf1gh10er@gmail.com
  19. JoElite Member

Hur gick det? har ni kort eller något :D?

Share This Page

Customize Theme Colors

Close

Choose a color via Color picker or click the predefined style names!

Primary Color :

Secondary Color :
Predefined Skins